Deklaracja dostępności
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Świerczach zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej https://swiercze.naszops.pl/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- niektóre załączniki w formie skanów
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Adam Kubajewski, adres poczty elektronicznej informatyk@swiercze.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 23 691 60 45. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Dane kontakotowe:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Kolejowa 2, 06-150 Świercze
tel/fax: 23 6916062
e-mail: sekretariat.gops@swiercze.pl
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Obiekt nie posiada barier architektornicznych.
Dostępność organizacyjna
Zakresy obowiazków pracowników Ośrodka przewidują udzielanie wszechstronnego wsparcia osobom ze szczególnymi potrzebami. Jeżeli udzielen ie wsparcie nie jest możliwe bezpośrednio Ośrodek podejmuje działania związane alternatywne poprzez specjalistyczne podmioty, z którymi podpisywne są umowy.
Uwaga kierownika Ośrodka:
Deklaracja została przygotowana przez koordynatora ds. dostepności na podstawie samooceny.
W celu zapewnienia bieżącej kontroli stanu dostępności w Ośrodku min. raz w roku będzie dokonywana całościowa ocena dostępnosci: cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej, archoitekotnmicznej i organizacyjnej.
W przypadku zaistnienia zmian w standardach dostepności opublikowana zostanie nowa deklaracja dostepności.